17 de nov. 2008

25 NOVEMBRE: DIA INTERNACIONAL CONTRA LA VIOLÈNCIA DE GÈNERE




Dona forta, cor dur.

Mai més la teva mà per damunt del teu cap.

No tornaràs a pintar de morat el meu cos

No!! No perquè avui jo sóc més forta que tu

No perquè avui, metafòricament,

Uns barrots me donen la llibertat.

(Tamara Folguerà)


El 25 de novembre és un dia en el que es celebra el dia internacional contra la Violència de Gènere.

Un dia que no hauria d'existir. Dic açò perquè en un món civilitzat on les dones tenim força, veu i vot, no hi cap el maltractament. Quan he comentat amb la gent que m'envolta un cas de maltractament, encara surten els dubtes de sempre: s’aferren a buscar un prototip de dona maltractada o d’home maltractador… aleshores intente que visualitzen que nosaltres som dones maltractades o que podríem ser-ho i que els nostres companys són possibles maltractadors s'escandalitzen un poc però entenen que és cert. Intente que reflexionen si al llarg de la seua vida han patit algun tipus de violència de gènere, i se n'adonen que més del que creien,no es tracta de fer un discurs victimista, simplement és una realitat social, per culpa d'aquest model patriarcal. El maltractament en si i el comportament dels maltractadors continua sent un tema complex.

Com cada any aquest 25 de novembre el Bloc i Bloc Jove estarem en la manifestació, una de les coses per les que aniré és perquè em dóna la gana. Un altra perquè quanta més gent anem, maltractades o no, més fortes serem. Són responsabilitats que hem d’assumir, dones i homes, i no deixar passar si volem aconseguir acabar amb la Violència de Gènere.

Us espere el 25!!!


5 comentaris:

Rosella ha dit...

Molt guai l'entrada, segueix escrivint...
Jo et prepararé un article d'una dona científica!

Rosella ha dit...

MANIFESTACIÓ DIA INTERNACIONAL CONTRA LA VIOLÈNCIA DE GÉNERE

La Plataforma Feminista de València us convoca a participar activament en la manifestació del dia 25 de novembre de 2.008.

Lema de la manifestació: MALTRACTADOR: BASURA SOCIAL

Hora: 19,30 en el Parterre

Recorregut: eixida del Parterre, Carrer Colón, Xátiva, Marques de Sotelo i Plaça del Ajuntament.

Organització: Encapçalant la manifestació es col·locarà pancarta amb el lema, després grup de tambors i a continuació en files de tres les pancartes amb el nom i data de cadascuna de les dones assassinades des del 25 de novembre de 2.007 fins al 24 de novembre de 2.008.

Són necessàries 2 dones per pancarta.

Darrere la resta de la manifestació.

Us demanem col·laboració per a ser les suficients com per a dur les pancartes de les dones assassinades (són 103), doncs seran necessàries 206 dones. Igualment us preguem que al finalitzar la manifestació les col·loquem (igual que l’any passat) formant una catifa davant de la porta de l’Ajuntament.

Les accions, pancartes, música, lemes, i qualsevol idea per a la manifestació són benvingudes

Anònim ha dit...

Vaig a estrenar-me en el Bloc d'igualtat bloc. La pàgina està molt, molt xula. M'encanta. Ara, a treure-li profit. Ja et passaré algun articlet a vore si m'el publiques. I recordeu, totes i tots, el 25-N, CONTRA LA VIOLÈNCIA CAP A LES DONES, EN BLOC. SUICIDA'T ABANS DE MATAR-LA,NO DESPRÉS.

Joana

Tamara Folguerà ha dit...

25-N, CONTRA LA VIOLÈNCIA CAP A LES DONES, EN BLOC. SUICIDA'T ABANS DE MATAR-LA,NO DESPRÉS.

M'encanta....Joana
jejejejeje

INDIA ha dit...

A MI TAMBÉ M'AGRADARÍA ANAR DE TOT COR PERO....HEM POSARÉ A CAMINAR RÀPID I VOS DEIXARÉ DARRERE A TOTES.PERO EL MEU COR ESTARÁ AMB VOSALTRES.
SORT...HEM DE GUANYAR-LOS.

LA PUCETA LARA.